Uutiset & tietoa kierrätyksestä

Kestävät ostotottumukset

Circular Voice lyhyesti

65 % on täysin tai suuressa määrin valmiita muuttamaan ostokäyttäytymistään kestävämmäksi.

52 % kaipaa ilmastoystävällisten tuotteiden parempaa tarjontaa.

40 % jättää ostamatta tuotteita/tuotemerkkejä, jotka eivät ole heidän kestävän kehityksen arvojensa mukaisia.

Tarjonnan ja tuotemerkintöjen puute ovat suurimpia esteitä kestävän ostamisen lisäämiselle.

Lue lisää aiheesta

A young woman standing in a shopping centre stares directly into the camera.

Lisää kierrätettyä ja kierrätettävää

Kuluttajilla on vakaa luottamus kierrätysmateriaalien käyttöön tuotteiden valmistuksessa. 7 vastaajaa 10:stä pitää kierrätettäviä tuotteita tärkeinä.
Lack of climate-smart products makes consumers hesitate in store. Consumers expects the products to be made of circular materials.

Kuluttajat odottavat valmistajilta entistä enemmän

Vain 48% kuluttajista on sitä mieltä, että ilmastoystävällisiä tuotteita on riittävästi tarjolla. Yritykset ovat avainasemassa kierrätysmateriaalien käytön lisäämisessä.
Consumers express the high expectations they have for companies in Stena Recycling's European consumer survey - The Circular Voice.

Circular voice

Materiaalit ovat perustana kaikelle, mitä rakennamme ja käytämme – asunnoista ja silloista autoihin ja matkapuhelimiin.
Jaa artikkeli