Nuori nainen seisoo ostoskeskuksessa
Uutiset & tietoa kierrätyksestä

Kuluttajat arvostavat kierrätettyjä ja kierrätetyistä materiaaleista valmistettuja tuotteita

Circular Voice lyhyesti

Lähes 70 % pitää tärkeänä tai erittäin tärkeänä sitä, että heidän ostamansa tuote on myös kierrätettävissä.

3 vastaajaa 4:stä pitää tärkeänä, että tuotteisiin on selkeästi merkitty, että ne on valmistettu kierrätetyistä materiaaleista.

40 % kannattaa sellaisten tuotteiden kieltämistä, joita ei voida kierrättää.

Selkeät tuotemerkinnät, helppo kierrätettävyys, pieni energiankulutus ja vastuullinen valmistus ovat kuluttajien mielestä miltei yhtä tärkeitä tekijöitä, kun arvioidaan tuotteen kestävän kehityksen mukaisuutta.

Lue lisää aiheesta

Lack of climate-smart products makes consumers hesitate in store. Consumers expects the products to be made of circular materials.

Kuluttajat odottavat valmistajilta entistä enemmän

Vain 48% kuluttajista on sitä mieltä, että ilmastoystävällisiä tuotteita on riittävästi tarjolla. Yritykset ovat avainasemassa kierrätysmateriaalien käytön lisäämisessä.
In our survey, only 48% of the consumers believed there are enough climate-smart products currently available on the market.

Kestävän ostopäätöksen kannalta ratkaisevat tuoteominaisuudet

65% kuluttajista on valmiita kestävään ostamiseen. 40 % jättää ostamatta tuotemerkkejä ja tuotteita, jotka eivät tue kestävää kehitystä. Lue lisää tuoteominaisuuksista, jotka vaikuttavat ratkaisevasti ostopäätöksiin.
Consumers express the high expectations they have for companies in Stena Recycling's European consumer survey - The Circular Voice.

Circular voice

Materiaalit ovat perustana kaikelle, mitä rakennamme ja käytämme – asunnoista ja silloista autoihin ja matkapuhelimiin.
Jaa artikkeli