Kuluttajat arvostavat suuresti tuotteita, jotka on valmistettu kierrätysmateriaaleista ja jotka voidaan kierrättää niiden elinkaaren lopussa. Tekemämme selvityksen mukaan valtaosan mielestä kierrätysmateriaaleista valmistetut tuotteet ovat yhtä laadukkaita kuin täysin uusista materiaaleista valmistetut.
Stena Recyclingin Circular Voice -selvityksessä 5 000 kuluttajalta kysyttiin, ovatko kierrätetyistä materiaaleista valmistetut tuotteet heidän mielestään yhtä laadukkaita kuin neitseellisistä materiaaleista valmistetut.
Suurin osa, 66 %, piti kierrätettyjä materiaaleja yhtä laadukkaina, mutta kuitenkin 21 % vastaajista oli asian suhteen epävarmoja. Yritysten tehtävänä on siis saada epäröivät asiakkaat vakuuttuneiksi kierrätettyjen materiaalien laadusta ja ilmastohyödyistä. Selvityksestä ilmenee myös, että 76 % pitää tärkeänä tai erittäin tärkeänä sitä, että valmistajat käyttävät tuotteissaan kierrätysmateriaaleja.
Yhä useammalla yrityksellä on kunnianhimoisia ilmastotavoitteita. On selvää, että vastuulliset brändit houkuttelevat ja ohjaavat ilmastotietoisten kuluttajien ostokäyttäytymistä. Selvityksemme osoittaa, että kierrätysmateriaaleja käyttävillä valmistajilla on tuotteilleen valtava potentiaali.
– Ilmastovaikutuksien kartoittaminen antaa yrityksille tietoa siitä, että materiaalien käytöllä on usein suuri merkitys tuotteen ilmastovaikutusien kannalta. Joskus se on jopa tärkein tekijä. Sillä, että pystymme tuottamaan ja tarjoamaan valmistajille laadukkaita kierrätettyjä materiaaleja, on valtavan suuri vaikutus taas siihen, että he pystyvät lisätä ilmastoystävällisten tuotteiden osuutta tarjonnassaan. Osa yrityksistä tekee jo töitä sen eteen, mutta samaan aikaan monessa yrityksessä ei olla täysin perillä asiakkaiden kestäviä tuotteita koskevista asenteista. Yritykset saavat Circular Voice -selvityksestämme hieman lisätukea tähän työhön, toteaa Stena Metall -konsernin kestävän kehityksen johtaja Anna Sundell.
Selkeillä tuotetiedoilla on merkittävä vaikutus kuluttajien valintoihin. 77 % pitää tärkeänä, että tuotteisiin on selkeästi merkitty, että ne on valmistettu kierrätetyistä materiaaleista.
Valmistajien tulisi kiinnittää tähän erityshuomiota. Jos kuluttajat eivät ymmärrä, että tuotteet ovat valmistettu kierrätetyistä materiaaleista, voi hyvienkin ilmastoystävällisten tuotteiden markkinointi epäonnistua. Lähes 80 % vastaajista on sitä mieltä, että selkeä ja helposti ymmärrettävä merkintä on tärkeä tai erittäin tärkeä tekijä, kun he arvioivat tuotteen kestävän kehityksen mukaisuutta. 27 % kuluttajista on myös sitä mieltä, että suurin este tuotteiden ostamiselle on puutteellinen tieto kierrätetyn materiaalin käytöstä.
Kuluttajilta kysyttiin, mitkä muut tekijät vaikuttavat heidän arvioonsa siitä, miten kestävän kehityksen mukainen tuote on. Tuotemerkintöjen lisäksi esiin nousi muitakin tekijöitä, joita pidettiin tärkeinä tai erittäin tärkeinä arviointiperusteina: helppo kierrättää (76 %), pieni energiankulutus (78 %), helppo korjata (77 %) ja vastuullisesti valmistettu (75 %).
"On ilahduttavaa, miten suuren painoarvon tuotteiden kierrätettävyys kuluttajien keskuudessa saa. Kuten selvityskin antaa ymmärtää, tarvitaan standardeja tai vastaavia toimia, joilla voidaan luoda yhtenäisiä määritelmiä kuluttajien päätöksenteon tueksi. Kierrätettävyys on monimutkainen asia. Teemme päivittäin työtä yritysten kanssa ja autamme heitä ymmärtämään, mitä kierrätysprosesseissa tapahtuu ja miten tuotesuunnittelulla ja toimintamalleilla voidaan parantaa tuotteiden kierrätettävyyttä.”, Stena Circular Consultingin konsulttina toimiva Stina Klingvall kertoo.
On merkille pantavaa, että kierrätettävyyttä pidetään jo yhtä tärkeänä kuin pientä energiankulutusta, joka on ollut tiettyjen tuotteiden myyntiargumentti vuosikymmenten ajan. Selvityksen mukaan 40 % kuluttajista jopa kannattaa sellaisten tuotteiden kieltämistä, joita ei voida kierrättää.
Kuluttajat arvostavat suuresti tuotteita, jotka on valmistettu kierrätysmateriaaleista ja jotka voidaan kierrättää niiden elinkaaren lopussa. Tekemämme selvityksen mukaan valtaosan mielestä kierrätysmateriaaleista valmistetut tuotteet ovat yhtä laadukkaita kuin täysin uusista materiaaleista valmistetut.
Stena Recyclingin Circular Voice -selvityksessä 5 000 kuluttajalta kysyttiin, ovatko kierrätetyistä materiaaleista valmistetut tuotteet heidän mielestään yhtä laadukkaita kuin neitseellisistä materiaaleista valmistetut.
Suurin osa, 66 %, piti kierrätettyjä materiaaleja yhtä laadukkaina, mutta kuitenkin 21 % vastaajista oli asian suhteen epävarmoja. Yritysten tehtävänä on siis saada epäröivät asiakkaat vakuuttuneiksi kierrätettyjen materiaalien laadusta ja ilmastohyödyistä. Selvityksestä ilmenee myös, että 76 % pitää tärkeänä tai erittäin tärkeänä sitä, että valmistajat käyttävät tuotteissaan kierrätysmateriaaleja.
Yhä useammalla yrityksellä on kunnianhimoisia ilmastotavoitteita. On selvää, että vastuulliset brändit houkuttelevat ja ohjaavat ilmastotietoisten kuluttajien ostokäyttäytymistä. Selvityksemme osoittaa, että kierrätysmateriaaleja käyttävillä valmistajilla on tuotteilleen valtava potentiaali.
– Ilmastovaikutuksien kartoittaminen antaa yrityksille tietoa siitä, että materiaalien käytöllä on usein suuri merkitys tuotteen ilmastovaikutusien kannalta. Joskus se on jopa tärkein tekijä. Sillä, että pystymme tuottamaan ja tarjoamaan valmistajille laadukkaita kierrätettyjä materiaaleja, on valtavan suuri vaikutus taas siihen, että he pystyvät lisätä ilmastoystävällisten tuotteiden osuutta tarjonnassaan. Osa yrityksistä tekee jo töitä sen eteen, mutta samaan aikaan monessa yrityksessä ei olla täysin perillä asiakkaiden kestäviä tuotteita koskevista asenteista. Yritykset saavat Circular Voice -selvityksestämme hieman lisätukea tähän työhön, toteaa Stena Metall -konsernin kestävän kehityksen johtaja Anna Sundell.
Selkeillä tuotetiedoilla on merkittävä vaikutus kuluttajien valintoihin. 77 % pitää tärkeänä, että tuotteisiin on selkeästi merkitty, että ne on valmistettu kierrätetyistä materiaaleista.
Valmistajien tulisi kiinnittää tähän erityshuomiota. Jos kuluttajat eivät ymmärrä, että tuotteet ovat valmistettu kierrätetyistä materiaaleista, voi hyvienkin ilmastoystävällisten tuotteiden markkinointi epäonnistua. Lähes 80 % vastaajista on sitä mieltä, että selkeä ja helposti ymmärrettävä merkintä on tärkeä tai erittäin tärkeä tekijä, kun he arvioivat tuotteen kestävän kehityksen mukaisuutta. 27 % kuluttajista on myös sitä mieltä, että suurin este tuotteiden ostamiselle on puutteellinen tieto kierrätetyn materiaalin käytöstä.
Kuluttajilta kysyttiin, mitkä muut tekijät vaikuttavat heidän arvioonsa siitä, miten kestävän kehityksen mukainen tuote on. Tuotemerkintöjen lisäksi esiin nousi muitakin tekijöitä, joita pidettiin tärkeinä tai erittäin tärkeinä arviointiperusteina: helppo kierrättää (76 %), pieni energiankulutus (78 %), helppo korjata (77 %) ja vastuullisesti valmistettu (75 %).
"On ilahduttavaa, miten suuren painoarvon tuotteiden kierrätettävyys kuluttajien keskuudessa saa. Kuten selvityskin antaa ymmärtää, tarvitaan standardeja tai vastaavia toimia, joilla voidaan luoda yhtenäisiä määritelmiä kuluttajien päätöksenteon tueksi. Kierrätettävyys on monimutkainen asia. Teemme päivittäin työtä yritysten kanssa ja autamme heitä ymmärtämään, mitä kierrätysprosesseissa tapahtuu ja miten tuotesuunnittelulla ja toimintamalleilla voidaan parantaa tuotteiden kierrätettävyyttä.”, Stena Circular Consultingin konsulttina toimiva Stina Klingvall kertoo.
On merkille pantavaa, että kierrätettävyyttä pidetään jo yhtä tärkeänä kuin pientä energiankulutusta, joka on ollut tiettyjen tuotteiden myyntiargumentti vuosikymmenten ajan. Selvityksen mukaan 40 % kuluttajista jopa kannattaa sellaisten tuotteiden kieltämistä, joita ei voida kierrättää.
Kuluttajat arvostavat suuresti tuotteita, jotka on valmistettu kierrätysmateriaaleista ja jotka voidaan kierrättää niiden elinkaaren lopussa. Tekemämme selvityksen mukaan valtaosan mielestä kierrätysmateriaaleista valmistetut tuotteet ovat yhtä laadukkaita kuin täysin uusista materiaaleista valmistetut.
Stena Recyclingin Circular Voice -selvityksessä 5 000 kuluttajalta kysyttiin, ovatko kierrätetyistä materiaaleista valmistetut tuotteet heidän mielestään yhtä laadukkaita kuin neitseellisistä materiaaleista valmistetut.
Suurin osa, 66 %, piti kierrätettyjä materiaaleja yhtä laadukkaina, mutta kuitenkin 21 % vastaajista oli asian suhteen epävarmoja. Yritysten tehtävänä on siis saada epäröivät asiakkaat vakuuttuneiksi kierrätettyjen materiaalien laadusta ja ilmastohyödyistä. Selvityksestä ilmenee myös, että 76 % pitää tärkeänä tai erittäin tärkeänä sitä, että valmistajat käyttävät tuotteissaan kierrätysmateriaaleja.
Yhä useammalla yrityksellä on kunnianhimoisia ilmastotavoitteita. On selvää, että vastuulliset brändit houkuttelevat ja ohjaavat ilmastotietoisten kuluttajien ostokäyttäytymistä. Selvityksemme osoittaa, että kierrätysmateriaaleja käyttävillä valmistajilla on tuotteilleen valtava potentiaali.
– Ilmastovaikutuksien kartoittaminen antaa yrityksille tietoa siitä, että materiaalien käytöllä on usein suuri merkitys tuotteen ilmastovaikutusien kannalta. Joskus se on jopa tärkein tekijä. Sillä, että pystymme tuottamaan ja tarjoamaan valmistajille laadukkaita kierrätettyjä materiaaleja, on valtavan suuri vaikutus taas siihen, että he pystyvät lisätä ilmastoystävällisten tuotteiden osuutta tarjonnassaan. Osa yrityksistä tekee jo töitä sen eteen, mutta samaan aikaan monessa yrityksessä ei olla täysin perillä asiakkaiden kestäviä tuotteita koskevista asenteista. Yritykset saavat Circular Voice -selvityksestämme hieman lisätukea tähän työhön, toteaa Stena Metall -konsernin kestävän kehityksen johtaja Anna Sundell.
Selkeillä tuotetiedoilla on merkittävä vaikutus kuluttajien valintoihin. 77 % pitää tärkeänä, että tuotteisiin on selkeästi merkitty, että ne on valmistettu kierrätetyistä materiaaleista.
Valmistajien tulisi kiinnittää tähän erityshuomiota. Jos kuluttajat eivät ymmärrä, että tuotteet ovat valmistettu kierrätetyistä materiaaleista, voi hyvienkin ilmastoystävällisten tuotteiden markkinointi epäonnistua. Lähes 80 % vastaajista on sitä mieltä, että selkeä ja helposti ymmärrettävä merkintä on tärkeä tai erittäin tärkeä tekijä, kun he arvioivat tuotteen kestävän kehityksen mukaisuutta. 27 % kuluttajista on myös sitä mieltä, että suurin este tuotteiden ostamiselle on puutteellinen tieto kierrätetyn materiaalin käytöstä.
Kuluttajilta kysyttiin, mitkä muut tekijät vaikuttavat heidän arvioonsa siitä, miten kestävän kehityksen mukainen tuote on. Tuotemerkintöjen lisäksi esiin nousi muitakin tekijöitä, joita pidettiin tärkeinä tai erittäin tärkeinä arviointiperusteina: helppo kierrättää (76 %), pieni energiankulutus (78 %), helppo korjata (77 %) ja vastuullisesti valmistettu (75 %).
"On ilahduttavaa, miten suuren painoarvon tuotteiden kierrätettävyys kuluttajien keskuudessa saa. Kuten selvityskin antaa ymmärtää, tarvitaan standardeja tai vastaavia toimia, joilla voidaan luoda yhtenäisiä määritelmiä kuluttajien päätöksenteon tueksi. Kierrätettävyys on monimutkainen asia. Teemme päivittäin työtä yritysten kanssa ja autamme heitä ymmärtämään, mitä kierrätysprosesseissa tapahtuu ja miten tuotesuunnittelulla ja toimintamalleilla voidaan parantaa tuotteiden kierrätettävyyttä.”, Stena Circular Consultingin konsulttina toimiva Stina Klingvall kertoo.
On merkille pantavaa, että kierrätettävyyttä pidetään jo yhtä tärkeänä kuin pientä energiankulutusta, joka on ollut tiettyjen tuotteiden myyntiargumentti vuosikymmenten ajan. Selvityksen mukaan 40 % kuluttajista jopa kannattaa sellaisten tuotteiden kieltämistä, joita ei voida kierrättää.
Lataa Circular Voice -raportti tästä.
MITEN VOIMME AUTTAA TEITÄ KEHITTÄMÄÄN KIERTOTALOUSTUOTTEITA?
Kyllä, toivon yhteydenottoa Stena Recyclingin asiantuntijalta:
Lataa Circular Voice -raportti tästä.
MITEN VOIMME AUTTAA TEITÄ KEHITTÄMÄÄN KIERTOTALOUSTUOTTEITA?
Kyllä, toivon yhteydenottoa Stena Recyclingin asiantuntijalta:
Lataa Circular Voice -raportti tästä.
MITEN VOIMME AUTTAA TEITÄ KEHITTÄMÄÄN KIERTOTALOUSTUOTTEITA?
Kyllä, toivon yhteydenottoa Stena Recyclingin asiantuntijalta:
Vain 48% kuluttajista on sitä mieltä, että ilmastoystävällisiä tuotteita on riittävästi tarjolla. Yritykset ovat avainasemassa kierrätysmateriaalien käytön lisäämisessä.
Vain 48% kuluttajista on sitä mieltä, että ilmastoystävällisiä tuotteita on riittävästi tarjolla. Yritykset ovat avainasemassa kierrätysmateriaalien käytön lisäämisessä.
Vain 48% kuluttajista on sitä mieltä, että ilmastoystävällisiä tuotteita on riittävästi tarjolla. Yritykset ovat avainasemassa kierrätysmateriaalien käytön lisäämisessä.
65% kuluttajista on valmiita kestävään ostamiseen. 40 % jättää ostamatta tuotemerkkejä ja tuotteita, jotka eivät tue kestävää kehitystä. Lue lisää tuoteominaisuuksista, jotka vaikuttavat ratkaisevasti ostopäätöksiin.
65% kuluttajista on valmiita kestävään ostamiseen. 40 % jättää ostamatta tuotemerkkejä ja tuotteita, jotka eivät tue kestävää kehitystä. Lue lisää tuoteominaisuuksista, jotka vaikuttavat ratkaisevasti ostopäätöksiin.
65% kuluttajista on valmiita kestävään ostamiseen. 40 % jättää ostamatta tuotemerkkejä ja tuotteita, jotka eivät tue kestävää kehitystä. Lue lisää tuoteominaisuuksista, jotka vaikuttavat ratkaisevasti ostopäätöksiin.
Materiaalit ovat perustana kaikelle, mitä rakennamme ja käytämme – asunnoista ja silloista autoihin ja matkapuhelimiin.
Materiaalit ovat perustana kaikelle, mitä rakennamme ja käytämme – asunnoista ja silloista autoihin ja matkapuhelimiin.
Materiaalit ovat perustana kaikelle, mitä rakennamme ja käytämme – asunnoista ja silloista autoihin ja matkapuhelimiin.
Lähes 70 % pitää tärkeänä tai erittäin tärkeänä sitä, että heidän ostamansa tuote on myös kierrätettävissä.
Lähes 70 % pitää tärkeänä tai erittäin tärkeänä sitä, että heidän ostamansa tuote on myös kierrätettävissä.
Lähes 70 % pitää tärkeänä tai erittäin tärkeänä sitä, että heidän ostamansa tuote on myös kierrätettävissä.
3 vastaajaa 4:stä pitää tärkeänä, että tuotteisiin on selkeästi merkitty, että ne on valmistettu kierrätetyistä materiaaleista.
3 vastaajaa 4:stä pitää tärkeänä, että tuotteisiin on selkeästi merkitty, että ne on valmistettu kierrätetyistä materiaaleista.
3 vastaajaa 4:stä pitää tärkeänä, että tuotteisiin on selkeästi merkitty, että ne on valmistettu kierrätetyistä materiaaleista.
40 % kannattaa sellaisten tuotteiden kieltämistä, joita ei voida kierrättää.
40 % kannattaa sellaisten tuotteiden kieltämistä, joita ei voida kierrättää.
40 % kannattaa sellaisten tuotteiden kieltämistä, joita ei voida kierrättää.
Selkeät tuotemerkinnät, helppo kierrätettävyys, pieni energiankulutus ja vastuullinen valmistus ovat kuluttajien mielestä miltei yhtä tärkeitä tekijöitä, kun arvioidaan tuotteen kestävän kehityksen mukaisuutta.
Selkeät tuotemerkinnät, helppo kierrätettävyys, pieni energiankulutus ja vastuullinen valmistus ovat kuluttajien mielestä miltei yhtä tärkeitä tekijöitä, kun arvioidaan tuotteen kestävän kehityksen mukaisuutta.
Selkeät tuotemerkinnät, helppo kierrätettävyys, pieni energiankulutus ja vastuullinen valmistus ovat kuluttajien mielestä miltei yhtä tärkeitä tekijöitä, kun arvioidaan tuotteen kestävän kehityksen mukaisuutta.