Yritykset ovat avainasemassa edistämässä kierrätysmateriaalien käytön lisäämistä eri tuotteissa. Ilmastoystävällisiä tuotteita halutaan lisää. Stena Recyclingin tekemässä Circular Voice -selvityksestä ilmenee, että kuluttajilla on suuret odotukset yrityksiä kohtaan.
Tuotteen kiinnostavuuden ratkaisevat viime kädessä kuluttajat. Mitä he sitten odottavat valmistajilta ja kaupan alalta, kun puhutaan ilmastoystävällisistä tuotteista? Entä mitä mieltä he ovat tarjonnasta?
Helmikuussa 2022 kysyimme 5 000 kuluttajalta Suomessa, Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa ja Puolassa näkemyksiä ja odotuksia liittyen kestävän kehityksen mukaan valmistettuihin kiertotaloustuotteisiin ja etenkin kierrätysmateriaalien käyttöön ja kierrätettävyyteen. Tulokset esitellään Circular Voice -raportissamme.
Selvityksen mukaan 33 % on sitä mieltä, että elinkeinoelämä on pääosassa kiertotaloustuotteiden valmistuksen edistämisessä. 24 % on sitä mieltä, että tärkein rooli on yksityishenkilöillä, mikä voidaan tulkita niin, että ostajien tulisi kertoa tuotevalintoihin liittyviä vaatimuksia valmistajille ja kaupan alalle tai vain jättää tuote ostamatta ja siten viestittää, että parempiakin vaihtoehtoja on saatavilla. 18 % on sitä mieltä, että vastuu kehityksen ohjaamisesta on poliitikoilla ja viranomaisilla.
"Selvitys osoittaa, että kuluttajat ovat valmiita kestävän kehityksen mukaisesti valmistetuille tuotteille. Tarjonta on kuitenkin usein hyvin rajallinen. Siksi kuluttajien on vaikea tehdä aktiivisia valintoja. Tämä on suuri mahdollisuus valmistajille, jotka ovat edelläkävijöitä kiertotaloustuotteiden ja liiketoimintamallien kehittämisessä. Uskon, että kehitys on nopeaa. Siksi yritysten on tärkeää miettiä nyt, miten ne voivat hankkia ja käyttää kierrätysmateriaaleja sekä kehittää tuotesuunnittelua ja liiketoimintamallejaan kiertotalouteen sopiviksi", toteaa Stena Recyclingin Circular Consultingin konsulttina toimiva Stina Klingvall.
Selvityksessä suuri osa vastaajista käytti tilaisuuden hyväkseen ja kertoi omin sanoin kiertotaloustuotteisiin liittyvistä odotuksistaan. Moni haluaa tukea yritysten työtä antamalla vinkkejä esimerkiksi tuotekehitykseen ja entistä selkeämpiin tuotemerkintöihin.
– Tämä innostus on merkittävä resurssi valmistavalle teollisuudelle. Yritykset voivat hyötyä suuresti asiakkaiden ideoista ja kiinnostuksesta, Stena Metall -konsernin kestävän kehityksen johtaja Anna Sundell kuvailee.
Perinteisesti Stena Recycling on huolehtinut ennen kaikkea jätemateriaalien jalostuksesta kierrätysprosesseissa ja myynnistä kierrätysraaka-aineena. Nykyään yhtiö tekee asiakkaiden kanssa tiiviisti kiertotaloutta tukevaa ja strategista yhteistyötä, joka auttaa optimoimaan resurssien käsittelyn koko ketjussa. Esimerkkejä tästä työstä ovat tuotteiden kierrätettävyyden suunnittelu ja tuotannon materiaalivirtojen optimointi.
Myös raaka-ainepuolella tapahtuu kehitystä. Monen perinteisen materiaalin, kuten raudan ja muiden metallien, kierrätyksessä on otettu edistysaskelia mittavien investointien ansiosta. Nykyään on mahdollista kierrättää aiempaa useampia materiaaleja, esimerkiksi erilaisia muoveja ja akkuja.
– Kehityksen myötä entistä laadukkaammat kierrätysraaka-aineet voivat kilpailla neitseellisten raaka-aineiden kanssa. Kun valmistajat käyttävät enemmän kierrätysmateriaaleja, se pienentää tuotteiden ilmastovaikutusta. Laadukkaat kierrätysraaka-aineet ovat avainasemassa siinä, että valmistajat voivat kehittää ja tarjota kestäviä tuotteita, joille on kuluttajakysyntää, kertoo Stena Recyclingin kierrätysraaka-aineita toimittavan Non-Ferrous & Stainless Steel -liiketoiminnan johtaja Mattias Rapaport.
Yritykset ovat avainasemassa edistämässä kierrätysmateriaalien käytön lisäämistä eri tuotteissa. Ilmastoystävällisiä tuotteita halutaan lisää. Stena Recyclingin tekemässä Circular Voice -selvityksestä ilmenee, että kuluttajilla on suuret odotukset yrityksiä kohtaan.
Tuotteen kiinnostavuuden ratkaisevat viime kädessä kuluttajat. Mitä he sitten odottavat valmistajilta ja kaupan alalta, kun puhutaan ilmastoystävällisistä tuotteista? Entä mitä mieltä he ovat tarjonnasta?
Helmikuussa 2022 kysyimme 5 000 kuluttajalta Suomessa, Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa ja Puolassa näkemyksiä ja odotuksia liittyen kestävän kehityksen mukaan valmistettuihin kiertotaloustuotteisiin ja etenkin kierrätysmateriaalien käyttöön ja kierrätettävyyteen. Tulokset esitellään Circular Voice -raportissamme.
Selvityksen mukaan 33 % on sitä mieltä, että elinkeinoelämä on pääosassa kiertotaloustuotteiden valmistuksen edistämisessä. 24 % on sitä mieltä, että tärkein rooli on yksityishenkilöillä, mikä voidaan tulkita niin, että ostajien tulisi kertoa tuotevalintoihin liittyviä vaatimuksia valmistajille ja kaupan alalle tai vain jättää tuote ostamatta ja siten viestittää, että parempiakin vaihtoehtoja on saatavilla. 18 % on sitä mieltä, että vastuu kehityksen ohjaamisesta on poliitikoilla ja viranomaisilla.
"Selvitys osoittaa, että kuluttajat ovat valmiita kestävän kehityksen mukaisesti valmistetuille tuotteille. Tarjonta on kuitenkin usein hyvin rajallinen. Siksi kuluttajien on vaikea tehdä aktiivisia valintoja. Tämä on suuri mahdollisuus valmistajille, jotka ovat edelläkävijöitä kiertotaloustuotteiden ja liiketoimintamallien kehittämisessä. Uskon, että kehitys on nopeaa. Siksi yritysten on tärkeää miettiä nyt, miten ne voivat hankkia ja käyttää kierrätysmateriaaleja sekä kehittää tuotesuunnittelua ja liiketoimintamallejaan kiertotalouteen sopiviksi", toteaa Stena Recyclingin Circular Consultingin konsulttina toimiva Stina Klingvall.
Selvityksessä suuri osa vastaajista käytti tilaisuuden hyväkseen ja kertoi omin sanoin kiertotaloustuotteisiin liittyvistä odotuksistaan. Moni haluaa tukea yritysten työtä antamalla vinkkejä esimerkiksi tuotekehitykseen ja entistä selkeämpiin tuotemerkintöihin.
– Tämä innostus on merkittävä resurssi valmistavalle teollisuudelle. Yritykset voivat hyötyä suuresti asiakkaiden ideoista ja kiinnostuksesta, Stena Metall -konsernin kestävän kehityksen johtaja Anna Sundell kuvailee.
Perinteisesti Stena Recycling on huolehtinut ennen kaikkea jätemateriaalien jalostuksesta kierrätysprosesseissa ja myynnistä kierrätysraaka-aineena. Nykyään yhtiö tekee asiakkaiden kanssa tiiviisti kiertotaloutta tukevaa ja strategista yhteistyötä, joka auttaa optimoimaan resurssien käsittelyn koko ketjussa. Esimerkkejä tästä työstä ovat tuotteiden kierrätettävyyden suunnittelu ja tuotannon materiaalivirtojen optimointi.
Myös raaka-ainepuolella tapahtuu kehitystä. Monen perinteisen materiaalin, kuten raudan ja muiden metallien, kierrätyksessä on otettu edistysaskelia mittavien investointien ansiosta. Nykyään on mahdollista kierrättää aiempaa useampia materiaaleja, esimerkiksi erilaisia muoveja ja akkuja.
– Kehityksen myötä entistä laadukkaammat kierrätysraaka-aineet voivat kilpailla neitseellisten raaka-aineiden kanssa. Kun valmistajat käyttävät enemmän kierrätysmateriaaleja, se pienentää tuotteiden ilmastovaikutusta. Laadukkaat kierrätysraaka-aineet ovat avainasemassa siinä, että valmistajat voivat kehittää ja tarjota kestäviä tuotteita, joille on kuluttajakysyntää, kertoo Stena Recyclingin kierrätysraaka-aineita toimittavan Non-Ferrous & Stainless Steel -liiketoiminnan johtaja Mattias Rapaport.
Yritykset ovat avainasemassa edistämässä kierrätysmateriaalien käytön lisäämistä eri tuotteissa. Ilmastoystävällisiä tuotteita halutaan lisää. Stena Recyclingin tekemässä Circular Voice -selvityksestä ilmenee, että kuluttajilla on suuret odotukset yrityksiä kohtaan.
Tuotteen kiinnostavuuden ratkaisevat viime kädessä kuluttajat. Mitä he sitten odottavat valmistajilta ja kaupan alalta, kun puhutaan ilmastoystävällisistä tuotteista? Entä mitä mieltä he ovat tarjonnasta?
Helmikuussa 2022 kysyimme 5 000 kuluttajalta Suomessa, Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa ja Puolassa näkemyksiä ja odotuksia liittyen kestävän kehityksen mukaan valmistettuihin kiertotaloustuotteisiin ja etenkin kierrätysmateriaalien käyttöön ja kierrätettävyyteen. Tulokset esitellään Circular Voice -raportissamme.
Selvityksen mukaan 33 % on sitä mieltä, että elinkeinoelämä on pääosassa kiertotaloustuotteiden valmistuksen edistämisessä. 24 % on sitä mieltä, että tärkein rooli on yksityishenkilöillä, mikä voidaan tulkita niin, että ostajien tulisi kertoa tuotevalintoihin liittyviä vaatimuksia valmistajille ja kaupan alalle tai vain jättää tuote ostamatta ja siten viestittää, että parempiakin vaihtoehtoja on saatavilla. 18 % on sitä mieltä, että vastuu kehityksen ohjaamisesta on poliitikoilla ja viranomaisilla.
"Selvitys osoittaa, että kuluttajat ovat valmiita kestävän kehityksen mukaisesti valmistetuille tuotteille. Tarjonta on kuitenkin usein hyvin rajallinen. Siksi kuluttajien on vaikea tehdä aktiivisia valintoja. Tämä on suuri mahdollisuus valmistajille, jotka ovat edelläkävijöitä kiertotaloustuotteiden ja liiketoimintamallien kehittämisessä. Uskon, että kehitys on nopeaa. Siksi yritysten on tärkeää miettiä nyt, miten ne voivat hankkia ja käyttää kierrätysmateriaaleja sekä kehittää tuotesuunnittelua ja liiketoimintamallejaan kiertotalouteen sopiviksi", toteaa Stena Recyclingin Circular Consultingin konsulttina toimiva Stina Klingvall.
Selvityksessä suuri osa vastaajista käytti tilaisuuden hyväkseen ja kertoi omin sanoin kiertotaloustuotteisiin liittyvistä odotuksistaan. Moni haluaa tukea yritysten työtä antamalla vinkkejä esimerkiksi tuotekehitykseen ja entistä selkeämpiin tuotemerkintöihin.
– Tämä innostus on merkittävä resurssi valmistavalle teollisuudelle. Yritykset voivat hyötyä suuresti asiakkaiden ideoista ja kiinnostuksesta, Stena Metall -konsernin kestävän kehityksen johtaja Anna Sundell kuvailee.
Perinteisesti Stena Recycling on huolehtinut ennen kaikkea jätemateriaalien jalostuksesta kierrätysprosesseissa ja myynnistä kierrätysraaka-aineena. Nykyään yhtiö tekee asiakkaiden kanssa tiiviisti kiertotaloutta tukevaa ja strategista yhteistyötä, joka auttaa optimoimaan resurssien käsittelyn koko ketjussa. Esimerkkejä tästä työstä ovat tuotteiden kierrätettävyyden suunnittelu ja tuotannon materiaalivirtojen optimointi.
Myös raaka-ainepuolella tapahtuu kehitystä. Monen perinteisen materiaalin, kuten raudan ja muiden metallien, kierrätyksessä on otettu edistysaskelia mittavien investointien ansiosta. Nykyään on mahdollista kierrättää aiempaa useampia materiaaleja, esimerkiksi erilaisia muoveja ja akkuja.
– Kehityksen myötä entistä laadukkaammat kierrätysraaka-aineet voivat kilpailla neitseellisten raaka-aineiden kanssa. Kun valmistajat käyttävät enemmän kierrätysmateriaaleja, se pienentää tuotteiden ilmastovaikutusta. Laadukkaat kierrätysraaka-aineet ovat avainasemassa siinä, että valmistajat voivat kehittää ja tarjota kestäviä tuotteita, joille on kuluttajakysyntää, kertoo Stena Recyclingin kierrätysraaka-aineita toimittavan Non-Ferrous & Stainless Steel -liiketoiminnan johtaja Mattias Rapaport.
Lataa Circular Voice -raportti tästä.
MITEN VOIMME AUTTAA TEITÄ KEHITTÄMÄÄN KIERTOTALOUSTUOTTEITA?
Kyllä, toivon yhteydenottoa Stena Recyclingin asiantuntijalta:
Lataa Circular Voice -raportti tästä.
MITEN VOIMME AUTTAA TEITÄ KEHITTÄMÄÄN KIERTOTALOUSTUOTTEITA?
Kyllä, toivon yhteydenottoa Stena Recyclingin asiantuntijalta:
Lataa Circular Voice -raportti tästä.
MITEN VOIMME AUTTAA TEITÄ KEHITTÄMÄÄN KIERTOTALOUSTUOTTEITA?
Kyllä, toivon yhteydenottoa Stena Recyclingin asiantuntijalta:
65% kuluttajista on valmiita kestävään ostamiseen. 40 % jättää ostamatta tuotemerkkejä ja tuotteita, jotka eivät tue kestävää kehitystä. Lue lisää tuoteominaisuuksista, jotka vaikuttavat ratkaisevasti ostopäätöksiin.
65% kuluttajista on valmiita kestävään ostamiseen. 40 % jättää ostamatta tuotemerkkejä ja tuotteita, jotka eivät tue kestävää kehitystä. Lue lisää tuoteominaisuuksista, jotka vaikuttavat ratkaisevasti ostopäätöksiin.
65% kuluttajista on valmiita kestävään ostamiseen. 40 % jättää ostamatta tuotemerkkejä ja tuotteita, jotka eivät tue kestävää kehitystä. Lue lisää tuoteominaisuuksista, jotka vaikuttavat ratkaisevasti ostopäätöksiin.
Kuluttajilla on vakaa luottamus kierrätysmateriaalien käyttöön tuotteiden valmistuksessa. 7 vastaajaa 10:stä pitää kierrätettäviä tuotteita tärkeinä.
Kuluttajilla on vakaa luottamus kierrätysmateriaalien käyttöön tuotteiden valmistuksessa. 7 vastaajaa 10:stä pitää kierrätettäviä tuotteita tärkeinä.
Kuluttajilla on vakaa luottamus kierrätysmateriaalien käyttöön tuotteiden valmistuksessa. 7 vastaajaa 10:stä pitää kierrätettäviä tuotteita tärkeinä.
Materiaalit ovat perustana kaikelle, mitä rakennamme ja käytämme – asunnoista ja silloista autoihin ja matkapuhelimiin.
Materiaalit ovat perustana kaikelle, mitä rakennamme ja käytämme – asunnoista ja silloista autoihin ja matkapuhelimiin.
Materiaalit ovat perustana kaikelle, mitä rakennamme ja käytämme – asunnoista ja silloista autoihin ja matkapuhelimiin.
Yli 70 % pitää tärkeänä, että ilmastoystävällisen elämäntavan mukaisia tuotteita on tarjolla.
Yli 70 % pitää tärkeänä, että ilmastoystävällisen elämäntavan mukaisia tuotteita on tarjolla.
Yli 70 % pitää tärkeänä, että ilmastoystävällisen elämäntavan mukaisia tuotteita on tarjolla.
76 % pitää tärkeänä, että valmistajat käyttävät tuotteissaan kierrätysmateriaaleja.
76 % pitää tärkeänä, että valmistajat käyttävät tuotteissaan kierrätysmateriaaleja.
76 % pitää tärkeänä, että valmistajat käyttävät tuotteissaan kierrätysmateriaaleja.
Yritykset ovat pääosassa kiertotaloustuotteiden valmistuksen edistämisessä.
Yritykset ovat pääosassa kiertotaloustuotteiden valmistuksen edistämisessä.
Yritykset ovat pääosassa kiertotaloustuotteiden valmistuksen edistämisessä.
Noin puolet kuluttajista on sitä mieltä, ettei ilmastoystävällisen elämätavan mukaisia tuotteita ole riittävästi tarjolla.
Noin puolet kuluttajista on sitä mieltä, ettei ilmastoystävällisen elämätavan mukaisia tuotteita ole riittävästi tarjolla.
Noin puolet kuluttajista on sitä mieltä, ettei ilmastoystävällisen elämätavan mukaisia tuotteita ole riittävästi tarjolla.