Kuluttajan ostopäätös kertoo selkeää kieltä siitä, onko tuote onnistunut vai ei. Stena Recyclingin Circular Voice -selvityksestä ilmenee, että neljä kuluttajaa kymmenestä jättää ostamatta tuotteita tai tuotemerkkejä, joita ei pidä riittävän kestävinä. 86 % vastaajista on valmiita maksamaan yhtä paljon tai enemmän tuotteesta, joka on valmistettu kierrätetyistä materiaaleista ja joka on helppo kierrättää.
Elämäntapa on suuressa roolissa myös kulutustottumuksissa. Toiminnallisuuden, hinnan, statuksen, käyttöiän ja muiden ominaisuuksien rinnalle on vahvasti noussut se, että ne on valmistettu kestävän kehityksen mukaisesti. 74 % vastaajista pitää tärkeänä tai erittäin tärkeänä sitä, että ilmastoystävällisen elämätavan mukaisia tuotteita on hyvin tarjolla.
Stena Recycling auttaa elinkeinoelämää kohtaamaan asiakkaat, jotka haluavat noudattaa ilmastoystävällistä elämäntapaa. Kierrätetyistä raaka-aineista valmistettujen ilmastoystävällisten materiaalien toimitukset ovat osa työtämme. Siihen kuuluvat myös kiertotaloustuotteiden suunnitteluun liittyvä asiantuntemus ja edistykselliset kierrätysprosessit, jotka takaavat korkean kierrätysasteen. Toimintamme ansiosta tuotteiden ilmastovaikutuksia voidaan pienentää ja tuotteet voidaan suunnitella alusta asti niin, että ne voidaan kierrättää elinkaaren lopussa uusiksi raaka-aineiksi.
65 % kuluttajista on valmiita muuttamaan kulutustottumuksiaan täysin tai suuressa määrin kestävää kehitystä suosivien arvojensa mukaisiksi. Vain 8 prosenttia vastaajista ei ole kovin tai lainkaan halukkaita mukauttamaan kulutustottumuksiaan.
Tuotteen valmistus kierrätysmateriaaleista ja kierrätettävyys vaikuttaa myös useimpien kuluttajien maksuhalukkuuteen. 64 % vastaajista on sitä mieltä, että kierrätysmateriaaleista valmistetun ja kierrätettävän tuotteen tulisi olla saman hintainen kuin muut tuotteet. 22 % olisi valmiita maksamaan enemmän.
Kuluttajilta kysyttiin, mitä he pitävät suurimpana esteenä kierrätysmateriaaleista valmistettujen tuotteiden ostamiselle. 27% vastaajista koki suurimpana esteenä puutteelliset tuotemerkinnät.
Esteet ovat kiinnostava viesti siitä, mitkä asiat vaikeuttavat kuluttajien ostopäätöksiä. Merkintöjen puutteellisuuden seurauksena kuluttajat eivät ehkä saa tietää kaikista hyvistä tuotteista, vaan saattavat jättää tuotteen ostamatta tai valita toisen vaihtoehdon. Mitä ilmeisimmin kuluttajat kaipaavat opastusta tuotteiden löytämisessä, ja selkeillä tuotemerkinnöillä on tässä keskeinen merkitys.
Enemmistö vastaajista, 52%, on sitä mieltä, että kestävään/ilmastoystävälliseen elämäntapaan sopivia tuotteita on tarjolla kohtalaisesti tai aivan liian vähän. Yritykset voisivat siis parantaa potentiaaliaan tarjoamalla entistä enemmän tuotteita, jotka vastaavat kysyntää. 26 % kokee, että kestävän kehityksen mukaisten tuotteiden vähäinen tarjonta on suurin este ostopäätöksille.
"Tarvitaan selkeitä ja vertailukelpoisia tietoja, jotka auttavat kuluttajia tekemään oikeita valintoja. Kuluttajille ei esimerkiksi aina ole selvää, mitä eroa on kierrätettävyydellä ja kierrätetyllä. Toinen tärkeä tieto on kierrätettyjen raaka-aineiden osuus tuotteessa, sillä usein käytetään kierrätettyjen ja neitseellisten materiaalien yhdistelmää, jotta saadaan aikaan haluttu lopputulos.”, Circular Consultingilla konsulttina toimiva Stina Klingvall sanoo.
Tutkimuksessa vastaajilta kysyttiin myös, ovatko he jättäneet ostamatta tuotteita ja tuotemerkkejä, jotka eivät vastaa heidän kestävään kehitykseen liittyviä arvojaan. Tulosten mukaan 40 % jättää ostamatta tuotteita tai tuotemerkkejä siitä syystä, että ne eivät sovi heidän arvomaailmaansa. Tämä tarkoittaa, että 26 miljoonaa kuluttajaa viidessä maassa välttää aktiivisesti ostamasta tuotteita tai tuotemerkkejä, jotka eivät täytä heidän odotuksiaan.
Kuluttajan ostopäätös kertoo selkeää kieltä siitä, onko tuote onnistunut vai ei. Stena Recyclingin Circular Voice -selvityksestä ilmenee, että neljä kuluttajaa kymmenestä jättää ostamatta tuotteita tai tuotemerkkejä, joita ei pidä riittävän kestävinä. 86 % vastaajista on valmiita maksamaan yhtä paljon tai enemmän tuotteesta, joka on valmistettu kierrätetyistä materiaaleista ja joka on helppo kierrättää.
Elämäntapa on suuressa roolissa myös kulutustottumuksissa. Toiminnallisuuden, hinnan, statuksen, käyttöiän ja muiden ominaisuuksien rinnalle on vahvasti noussut se, että ne on valmistettu kestävän kehityksen mukaisesti. 74 % vastaajista pitää tärkeänä tai erittäin tärkeänä sitä, että ilmastoystävällisen elämätavan mukaisia tuotteita on hyvin tarjolla.
Stena Recycling auttaa elinkeinoelämää kohtaamaan asiakkaat, jotka haluavat noudattaa ilmastoystävällistä elämäntapaa. Kierrätetyistä raaka-aineista valmistettujen ilmastoystävällisten materiaalien toimitukset ovat osa työtämme. Siihen kuuluvat myös kiertotaloustuotteiden suunnitteluun liittyvä asiantuntemus ja edistykselliset kierrätysprosessit, jotka takaavat korkean kierrätysasteen. Toimintamme ansiosta tuotteiden ilmastovaikutuksia voidaan pienentää ja tuotteet voidaan suunnitella alusta asti niin, että ne voidaan kierrättää elinkaaren lopussa uusiksi raaka-aineiksi.
65 % kuluttajista on valmiita muuttamaan kulutustottumuksiaan täysin tai suuressa määrin kestävää kehitystä suosivien arvojensa mukaisiksi. Vain 8 prosenttia vastaajista ei ole kovin tai lainkaan halukkaita mukauttamaan kulutustottumuksiaan.
Tuotteen valmistus kierrätysmateriaaleista ja kierrätettävyys vaikuttaa myös useimpien kuluttajien maksuhalukkuuteen. 64 % vastaajista on sitä mieltä, että kierrätysmateriaaleista valmistetun ja kierrätettävän tuotteen tulisi olla saman hintainen kuin muut tuotteet. 22 % olisi valmiita maksamaan enemmän.
Kuluttajilta kysyttiin, mitä he pitävät suurimpana esteenä kierrätysmateriaaleista valmistettujen tuotteiden ostamiselle. 27% vastaajista koki suurimpana esteenä puutteelliset tuotemerkinnät.
Esteet ovat kiinnostava viesti siitä, mitkä asiat vaikeuttavat kuluttajien ostopäätöksiä. Merkintöjen puutteellisuuden seurauksena kuluttajat eivät ehkä saa tietää kaikista hyvistä tuotteista, vaan saattavat jättää tuotteen ostamatta tai valita toisen vaihtoehdon. Mitä ilmeisimmin kuluttajat kaipaavat opastusta tuotteiden löytämisessä, ja selkeillä tuotemerkinnöillä on tässä keskeinen merkitys.
Enemmistö vastaajista, 52%, on sitä mieltä, että kestävään/ilmastoystävälliseen elämäntapaan sopivia tuotteita on tarjolla kohtalaisesti tai aivan liian vähän. Yritykset voisivat siis parantaa potentiaaliaan tarjoamalla entistä enemmän tuotteita, jotka vastaavat kysyntää. 26 % kokee, että kestävän kehityksen mukaisten tuotteiden vähäinen tarjonta on suurin este ostopäätöksille.
"Tarvitaan selkeitä ja vertailukelpoisia tietoja, jotka auttavat kuluttajia tekemään oikeita valintoja. Kuluttajille ei esimerkiksi aina ole selvää, mitä eroa on kierrätettävyydellä ja kierrätetyllä. Toinen tärkeä tieto on kierrätettyjen raaka-aineiden osuus tuotteessa, sillä usein käytetään kierrätettyjen ja neitseellisten materiaalien yhdistelmää, jotta saadaan aikaan haluttu lopputulos.”, Circular Consultingilla konsulttina toimiva Stina Klingvall sanoo.
Tutkimuksessa vastaajilta kysyttiin myös, ovatko he jättäneet ostamatta tuotteita ja tuotemerkkejä, jotka eivät vastaa heidän kestävään kehitykseen liittyviä arvojaan. Tulosten mukaan 40 % jättää ostamatta tuotteita tai tuotemerkkejä siitä syystä, että ne eivät sovi heidän arvomaailmaansa. Tämä tarkoittaa, että 26 miljoonaa kuluttajaa viidessä maassa välttää aktiivisesti ostamasta tuotteita tai tuotemerkkejä, jotka eivät täytä heidän odotuksiaan.
Kuluttajan ostopäätös kertoo selkeää kieltä siitä, onko tuote onnistunut vai ei. Stena Recyclingin Circular Voice -selvityksestä ilmenee, että neljä kuluttajaa kymmenestä jättää ostamatta tuotteita tai tuotemerkkejä, joita ei pidä riittävän kestävinä. 86 % vastaajista on valmiita maksamaan yhtä paljon tai enemmän tuotteesta, joka on valmistettu kierrätetyistä materiaaleista ja joka on helppo kierrättää.
Elämäntapa on suuressa roolissa myös kulutustottumuksissa. Toiminnallisuuden, hinnan, statuksen, käyttöiän ja muiden ominaisuuksien rinnalle on vahvasti noussut se, että ne on valmistettu kestävän kehityksen mukaisesti. 74 % vastaajista pitää tärkeänä tai erittäin tärkeänä sitä, että ilmastoystävällisen elämätavan mukaisia tuotteita on hyvin tarjolla.
Stena Recycling auttaa elinkeinoelämää kohtaamaan asiakkaat, jotka haluavat noudattaa ilmastoystävällistä elämäntapaa. Kierrätetyistä raaka-aineista valmistettujen ilmastoystävällisten materiaalien toimitukset ovat osa työtämme. Siihen kuuluvat myös kiertotaloustuotteiden suunnitteluun liittyvä asiantuntemus ja edistykselliset kierrätysprosessit, jotka takaavat korkean kierrätysasteen. Toimintamme ansiosta tuotteiden ilmastovaikutuksia voidaan pienentää ja tuotteet voidaan suunnitella alusta asti niin, että ne voidaan kierrättää elinkaaren lopussa uusiksi raaka-aineiksi.
65 % kuluttajista on valmiita muuttamaan kulutustottumuksiaan täysin tai suuressa määrin kestävää kehitystä suosivien arvojensa mukaisiksi. Vain 8 prosenttia vastaajista ei ole kovin tai lainkaan halukkaita mukauttamaan kulutustottumuksiaan.
Tuotteen valmistus kierrätysmateriaaleista ja kierrätettävyys vaikuttaa myös useimpien kuluttajien maksuhalukkuuteen. 64 % vastaajista on sitä mieltä, että kierrätysmateriaaleista valmistetun ja kierrätettävän tuotteen tulisi olla saman hintainen kuin muut tuotteet. 22 % olisi valmiita maksamaan enemmän.
Kuluttajilta kysyttiin, mitä he pitävät suurimpana esteenä kierrätysmateriaaleista valmistettujen tuotteiden ostamiselle. 27% vastaajista koki suurimpana esteenä puutteelliset tuotemerkinnät.
Esteet ovat kiinnostava viesti siitä, mitkä asiat vaikeuttavat kuluttajien ostopäätöksiä. Merkintöjen puutteellisuuden seurauksena kuluttajat eivät ehkä saa tietää kaikista hyvistä tuotteista, vaan saattavat jättää tuotteen ostamatta tai valita toisen vaihtoehdon. Mitä ilmeisimmin kuluttajat kaipaavat opastusta tuotteiden löytämisessä, ja selkeillä tuotemerkinnöillä on tässä keskeinen merkitys.
Enemmistö vastaajista, 52%, on sitä mieltä, että kestävään/ilmastoystävälliseen elämäntapaan sopivia tuotteita on tarjolla kohtalaisesti tai aivan liian vähän. Yritykset voisivat siis parantaa potentiaaliaan tarjoamalla entistä enemmän tuotteita, jotka vastaavat kysyntää. 26 % kokee, että kestävän kehityksen mukaisten tuotteiden vähäinen tarjonta on suurin este ostopäätöksille.
"Tarvitaan selkeitä ja vertailukelpoisia tietoja, jotka auttavat kuluttajia tekemään oikeita valintoja. Kuluttajille ei esimerkiksi aina ole selvää, mitä eroa on kierrätettävyydellä ja kierrätetyllä. Toinen tärkeä tieto on kierrätettyjen raaka-aineiden osuus tuotteessa, sillä usein käytetään kierrätettyjen ja neitseellisten materiaalien yhdistelmää, jotta saadaan aikaan haluttu lopputulos.”, Circular Consultingilla konsulttina toimiva Stina Klingvall sanoo.
Tutkimuksessa vastaajilta kysyttiin myös, ovatko he jättäneet ostamatta tuotteita ja tuotemerkkejä, jotka eivät vastaa heidän kestävään kehitykseen liittyviä arvojaan. Tulosten mukaan 40 % jättää ostamatta tuotteita tai tuotemerkkejä siitä syystä, että ne eivät sovi heidän arvomaailmaansa. Tämä tarkoittaa, että 26 miljoonaa kuluttajaa viidessä maassa välttää aktiivisesti ostamasta tuotteita tai tuotemerkkejä, jotka eivät täytä heidän odotuksiaan.
Lataa Circular Voice -raportti tästä.
MITEN VOIMME AUTTAA TEITÄ KEHITTÄMÄÄN KIERTOTALOUSTUOTTEITA?
Kyllä, toivon yhteydenottoa Stena Recyclingin asiantuntijalta:
Lataa Circular Voice -raportti tästä.
MITEN VOIMME AUTTAA TEITÄ KEHITTÄMÄÄN KIERTOTALOUSTUOTTEITA?
Kyllä, toivon yhteydenottoa Stena Recyclingin asiantuntijalta:
Lataa Circular Voice -raportti tästä.
MITEN VOIMME AUTTAA TEITÄ KEHITTÄMÄÄN KIERTOTALOUSTUOTTEITA?
Kyllä, toivon yhteydenottoa Stena Recyclingin asiantuntijalta:
Vain 48% kuluttajista on sitä mieltä, että ilmastoystävällisiä tuotteita on riittävästi tarjolla. Yritykset ovat avainasemassa kierrätysmateriaalien käytön lisäämisessä.
Vain 48% kuluttajista on sitä mieltä, että ilmastoystävällisiä tuotteita on riittävästi tarjolla. Yritykset ovat avainasemassa kierrätysmateriaalien käytön lisäämisessä.
Vain 48% kuluttajista on sitä mieltä, että ilmastoystävällisiä tuotteita on riittävästi tarjolla. Yritykset ovat avainasemassa kierrätysmateriaalien käytön lisäämisessä.
Kuluttajilla on vakaa luottamus kierrätysmateriaalien käyttöön tuotteiden valmistuksessa. 7 vastaajaa 10:stä pitää kierrätettäviä tuotteita tärkeinä.
Kuluttajilla on vakaa luottamus kierrätysmateriaalien käyttöön tuotteiden valmistuksessa. 7 vastaajaa 10:stä pitää kierrätettäviä tuotteita tärkeinä.
Kuluttajilla on vakaa luottamus kierrätysmateriaalien käyttöön tuotteiden valmistuksessa. 7 vastaajaa 10:stä pitää kierrätettäviä tuotteita tärkeinä.
Materiaalit ovat perustana kaikelle, mitä rakennamme ja käytämme – asunnoista ja silloista autoihin ja matkapuhelimiin.
Materiaalit ovat perustana kaikelle, mitä rakennamme ja käytämme – asunnoista ja silloista autoihin ja matkapuhelimiin.
Materiaalit ovat perustana kaikelle, mitä rakennamme ja käytämme – asunnoista ja silloista autoihin ja matkapuhelimiin.
65 % on täysin tai suuressa määrin valmiita muuttamaan ostokäyttäytymistään kestävämmäksi.
65 % on täysin tai suuressa määrin valmiita muuttamaan ostokäyttäytymistään kestävämmäksi.
65 % on täysin tai suuressa määrin valmiita muuttamaan ostokäyttäytymistään kestävämmäksi.
52 % kaipaa ilmastoystävällisten tuotteiden parempaa tarjontaa.
52 % kaipaa ilmastoystävällisten tuotteiden parempaa tarjontaa.
52 % kaipaa ilmastoystävällisten tuotteiden parempaa tarjontaa.
40 % jättää ostamatta tuotteita/tuotemerkkejä, jotka eivät ole heidän kestävän kehityksen arvojensa mukaisia.
40 % jättää ostamatta tuotteita/tuotemerkkejä, jotka eivät ole heidän kestävän kehityksen arvojensa mukaisia.
40 % jättää ostamatta tuotteita/tuotemerkkejä, jotka eivät ole heidän kestävän kehityksen arvojensa mukaisia.
Tarjonnan ja tuotemerkintöjen puute ovat suurimpia esteitä kestävän ostamisen lisäämiselle.
Tarjonnan ja tuotemerkintöjen puute ovat suurimpia esteitä kestävän ostamisen lisäämiselle.
Tarjonnan ja tuotemerkintöjen puute ovat suurimpia esteitä kestävän ostamisen lisäämiselle.